2010-05-17
 22:25:36

Det här är inte bra

Det här är inte bra för mig. Socker är allt jag får i mig. Det tar aldrig slut. Har flera gånger sagt till mig själv att sluta att choklad och godis precis då kommer pappa in i mitt rum och ger mig något med för mycket socker. Herregud... är det så svårt att ge mig morötter eller gurka istället? När jag är hungrig letar jag förfullt i kylskåpet efter mat. Mat och mat ska jag inte kalla det, vi kallar det djävulen som har gjort mig såhär. Jag kollar förfullt i kylskåpet efter djävulen. Jag ser en bit tårta brevid en morott men ändå tar jag tårtan. Detta måste få ett slut. Till dig som inte är sockerberoende och tänker "men sluta bara äta socker". Så enkelt är det inte, socker är knark. Man är beroende då är det inte bara att sluta... det krävs jobb och tålamod.
Google till undersättning. De bästa tipsen med att stopa sockersuget jag kan hitta är:
*Om du är hungrig, försök iallafall att orka skala en morott att äta istället för godiset.

*Frukost är det viktigaste målet om dagen. Ät en rejäl frukost, du måste få något som håller blodsockert uppe så att du slipper att bli sockersugen tidigt på dagen.

*Istället för att dricka läsk och saft. Häll en matsked äppelcidervinäger i ett glas vatten. Det dämpar sockersuget.

*Drick te till frukost eller när som helst. Det är gott och drick det när du känner dig sockersugen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: