2010-05-09
 23:01:06

4 länder jag vill till

En lista. På 4 länder jag måste besöka innan jag dör.

Frankrike. Var det bara jag som bara ville till frankrike när jag såg bilder på kenzas blogg? Nästan så att man ville boka in en weekend på sommarlovet då det är som varmast där nere, nästan så varmt att man nästan inte orkar gå ut på stan. Men man kan inte hjälpa det. Min syster ska ju till Rhodos då kan jag lika gärna åka till Frankrike... med föräldrar.

USA. Jag kanske redan har sagt det. Iallafall är USA uppskriven på min måste resa lista. Det är bara att ta ett steg utanför hotellet så dras man till en exklusiv affär. Så ser det iallafall ut i min mentala karta. Att leva ett riktigt Gabrielle Solis liv för några dagar skulle vara toppen.

Nya Zeeland. har sagt förut att jag ville dit. andledningen är för att jag blev helt mållös när jag såg på lord of the rings. De spelade in filmerna där och jag älskar deras natur. Det såg inte ut som att hela ön var en hel storstad. Det såg ut att vara som Sverige fast finnare. Har hugger vi ner träd där borta ser det ut som att de låter träden leva deras liv.

Kina. Kinesiska muren, billigt, god mat, party varje kväll, underbart. Jag har aldrig varit där men jag tror att det finns en hel del sevärdheter där. Och det är olikt Sverige också med husen och gatorna m.m. Skulle vara kul att komma till ett land som inte är det bästa shopping stället och inte bästa sol stället. Har ni hört att man kan äta hund där också...fy!!

Mexiko. Det ligger ganska långt bort men jag tror att det blir värt det. Jag vill bara åka dit för deras mat. När jag tänker på mexikansk mat så tänker jag kryddigt, saftigt, ibland inte alls så starkt, bufféer. Jag älskar kryddig mat som inte är allt för stark men som har en annan smak, i´m in love with mexikansk taco paj. Undrar vad mer som kan vara så delikat som det.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: