2010-01-14
 22:21:58

Jag hissar

  • schindler´s list. En underbar film om vad som hände med judarna på andra världskriget en oförglömlig, sann historia. Man fick följa oscar schindler som är medlem av nazistpartiet. Allt han tänkte på var pengar, han tjänade mycket pengar. Han fick mycket pengar. Men mitt under andra världskriget bötte han plötsligt ställning och använde hela sin förmögenhet för att friköpa sina judiska arbetare.
    Man fick också följa judarna inne på koncentrationslägret. För er som inte vet vad det är så är det ett läger där alla judar som blivit till "gisslan" har kommit. Har dem tur så får dem komma till en grupp där dem ska arbeta men det är alltid vakter som vaktar dem och om dem inte tycker dem gör ett bra jobb skjuter dem judarna. hemskt. Men barnen dah! Dem dog direkt när dem kom till lägret. Dom gick på en typ av lastbil utan tak. Och dem visste ju inte vad som skulle hända, dem var ju så små. Dom åkte iväg till ett rum dör dem antingen skulle Brännas eller gasas ihjäl. När judarna klev av tåget separerades mammorna och barnen. barnen som sagt fick åka lastbil. Det var så hemskt när lastbilarna var full av barn och dem åkte förbi mammorna. Det var oförglömligt. Mammorna skrek och sprang fram men dem kunde inte komma fram för det var vakter ivägen.  jah den var så bra. ni måste kolla på den. Den var iför sig ganska lång, 3 timmar i svartvitt. hehe 3 timmar svart vitt då börjar man själv se svart vitt. Men den var bra, sorglig oxå, värd att se. Den är också så bra gjort men det är klart Steven spielberg har regissrat den. Han har också regisserat alla indiana jones filmer
    Efter den filmen blev jag rädd att det ska hända igen. Jag är rädd för att några soldater ska komma och ta mig i värsta fall döda min familj, försöka överleva själv. Det skulle jag aldrig klara. Om jag tänker nu så skulle jag be om att få dö typ. Jag skulle inte kunna leva själv. Tänk när kriget är slut och jag skulle få klara mig själv, inte hitta hem vad skulle jag ha gjort då?. Men jag skulle ändå inte ge upp, jag skulle kämpa till slutet. 
    Jag kanske är lite överdriven och helt psykad i huvudet så jag har planerat var jag ska gömma mig om det ska bli tredje världskriget.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: