2010-02-10
 17:51:03

Behandlar de dyslektiker som de andra?

Phu! Igår hade jag Nationella prov i Svenska, som resten i hela nian i Sverige hade. Fick en timme extra eftersom jag är dyslektiker.
Jag tycker att dem i skolan borde bry sig mer om att jag har dyslexi. Okej bra att jag fick en timme extra men det räcker inte för mig. Min förra lärare i svenska sa till mig att jag skulle få lyssna på band där dem läser upp NP texterna. Men när jag kom in till klassrummet så fick jag aldrig det. Nu vet jag att jag har fått fel på ganska många frågor. Det är liksom nationella prov, de måste väll tänka på att alla i det klassrummet har dyslexi. Då ska ALLA lyssna på band inte bara två tredjedelar av gruppen ALLA.
Det är inde de ända, jag väntar fortfarande på att få gå på robomemo, har väntat i över 6 månader nu. Snacka om att skolan är fett seg. Det är som om lärarna vill behandla oss precis som dem andra i klassen för det ska bli rättvist. Men hallå vi behöver extra hjälp bitches!. Ett tips till er där bakom dataskärmen börja aldrig på Matteusskolan!.

Ystad 2008



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: