2010-04-27
 15:34:21

Vadå "långa kan inte ha klackskor"?

Jag är lång, självklart kan jag ha klackskor. Jag förstår inte hur folk tänker ibland?.
Två i min klass plus jag sitter ute på skolgården och solar. De börja diskutera om längder. Den ena sa att hon vill vara 170-175 cm. Då sa den andra "Nej, långa kan inte ha klackskor". Vad fick hon de ifrån?. Såklart långa kan ha klackskor. Det är sånt där jag är trött på, att mina kompisar ska snacka negativa saker om långa när jag själv är lång och hör vad de säger.
Sen säger några på en diskutions hemsida "alla kan ha klackar, men det är fult på de som är långa" sen är det klart att man tar lite illa upp för det, de säger också att jag inte ska ta illa upp. Men hur kul är det att höra att människor tycker det är fult med att långa har klackskor. Jag använder inte det för att alla i min klass är kortare än mig. Jag tycker det skulle vara lite konstigt om jag blir 1 dm ännu längre än dom. Kom igen alla stolta långa där ute! Vi ska visa de andra som som tycker att det är fult att vi också kan bära klackskor. Bry er inte om sådana fördomar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: