2010-04-06
 15:16:41

Blev sjukt rädd!

I torsdags satt jag och tre andra kamrater i skolans matsal och börja snacka om mens. Jag vet hur det låter, KONSTIGT men det bara hände. min ena kompis sa att hon inte har fått mensen regelbundet än och att hon inte har fått den på länge. Hon sa också att det var väldigt skönt att inte få mens på drygt 9 veckor. Vilket vi alla tjejer tycker. Sen har jag inte heller fått den regelbundet. Jag hade inte heller fått den på länge. Då sa de andra två att de ville ha sin mens för att om de inte får den på länge kanske man måste gå till gynekologen. Jag blev så rädd att jag skulle behöva gå till en äcklig gynekolog. Det är lixom en privat kroppsdel som man inte vill visa för någon, okej bara för sin man eller något. Dessutom är jag bara 15. Usch! skulle hellre leva mitt liv utan mens än att gå till en gynekolog.
Plötsligt händer det. Igår vaknade jag av att jag fick den. Det var både glädje och sorg. Skönt att slippa tänka på att gå till en gynekolog men djävuls mensvärken skulle man kunna leva utan!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: